Når det gjelder oppetid, vet vi at hvert minutt teller. Derfor tilbyr vi bransjeledende support som holder lastebilen på veien og sørger for best mulig produktivitet i bilparken.
Finn ut hva våre tjenester for oppetid kan gjøre for deg. Enten det er å forhindre uplanlagte stopp med Volvo Connect-tjenester som sanntidsovervåking, batteripakkeovervåking og dekkovervåking eller rask veihjelp hele døgnet fra Volvo Action Service. Vi snur hver stein for å sikre best mulig oppetid for lastebilen din – slik at du kan holde virksomheten din i gang.
Finn ut mer om tjenestene våre for oppetid nedenfor. Du kan også besøke Volvo Connect-markedsplassen eller kontakte den lokale forhandleren din for å få mer informasjon.
Hvis et uforutsett stopp inntreffer, er hjelp tilgjengelig hele døgnet, syv dager i uken over hele Europa gjennom vår veihjelpstjeneste Volvo Action Service. Sjåføren kan ganske enkelt ringe eller trykke på VAS-knappen i førerhuset for å bli koblet umiddelbart til en operatør som snakker samme språk. Med støtte fra vårt enorme nettverk av slepepartnere og autoriserte verksteder får vi lastebilen tilbake på veien så snart som mulig.
Tilkoblet serviceplanlegging gir deg en optimalisert serviceplan som er mulig med en konstant tilkobling til kjøretøyet ditt. Vi fjernkontrollerer enkelte komponenter for slitasje og følger proaktivt opp med deg, og finjusterer serviceplanen etter behov. Alle servicekontrakter inkluderer tilkoblet serviceplanlegging.
Sanntidsovervåking er en tjeneste for tunge lastebiler som brukes til å forutsi og forhindre uforutsette stopp. Ved å bruke lastebilens tilkoblingsmuligheter lar sanntidsovervåking oss spore flere kritiske komponenter, inkludert batteriene til elektriske lastebiler, hele døgnet. Eventuelle varsler blir deretter kommunisert til den lokale forhandleren eller via et nasjonalt driftstidssenter, slik at forebyggende tiltak kan iverksettes.
Hvis du opplever uforutsett driftsstans, lover vi å ha deg tilbake på veien så fort som mulig. Fra det øyeblikket du logger driftsstansen med Volvo Action Service, starter klokken. Hvis det tar lengre tid enn 4 timer, starter en økonomisk kompensasjon.
Volvo Bergningsassistanse dekker kostnadene ved tauing når det er nødvendig. For enda mer trygghet, gir Volvo Bergningsassistanse (utvidet)-tjenesten deg ekstra beskyttelse med nødstart, drivstofflevering, overvåking av kjøretøy og last, samt lossing og omlasting av last – pluss transport, hotellovernatting og til og med hjemtransport for sjåføren.
Få mest mulig ut av dekkene dine med dekkovervåkingstjenesten, som administreres enkelt i Volvo Connect. Du får en oversikt over bilparkens dekktilstand og får umiddelbare varsler om problemer som lavt trykk, høy temperatur eller sigepunkteringer. Hvis dette oppdages, vil forhandleren kontakte kunden for å planlegge et verkstedbesøk.
Med sanntidsinformasjon tilgjengelig for både sjåfører og flåtesjefer gjennom Volvo Connect, kan du ligge i forkant med styringen av driften din. Planlegg vedlikeholdet på forhånd og reduser uforutsett nedetid.
Hold sjåførene dine trygge, kutt ned på drivstofforbruket og øk levetiden til dekkene dine med dekkovervåkingstjeneste. Push-varsler for de kritiske oppdateringene sikrer at bilparken din holder best mulig ytelse.
Batteripakkeovervåking er en Volvo Connect-tjeneste som holder konstant øye med tilstanden til batteriene i din elektriske lastebil for å forhindre uforutsette stopp. Ved å bruke kjøretøyets innebygde tilkoblings- og diagnosesystemer overvåker vi driftsbatteriene og kontaktorboksen i sanntid. Hvis et problem oppdages, sendes et varsel til forhandleren din, som vil planlegge et servicebesøk når det passer deg. Batteripakkeovervåking er inkludert i servicekontrakter for alle elektriske Volvo FH, FM, FE og FL.