Lastebiler

Spesifikasjoner for Volvo FMX

Alt du trenger å vite om Volvo FMX.

Drivlinje

Se spesifikasjoner for motorer, girkasser, bakaksler (inkludert utvekslinger), drivlinjekombinasjoner og kraftuttak.

Tung elektrisk lastebil – effekt/dreiemoment

 

D11 – effekt/dreiemoment

Nettoeffekt i henhold til: EC 582/2011

D13 – effekt/dreiemoment

Nettoeffekt i henhold til: EC 582/2011

Elektrisk

Volvo FMX Electric

Ytelse

Inntil 330–490 kW (450–666 hk) kontinuerlig effekt

Rekkevidde

Inntil 300 km

Ladetid (fulladet)

9,5 timer med AC (43 kW), 2,5 timer med likestrøm (250 kW)

Batterikapasitet

180–540 kWh, 2–6 batterier

  

Diesel

D11

D13 

Standard for utslipp

Euro 6

Euro 6

 

Antall sylindre

6

6

 

Slagvolum

10,8 dm³

12,8 dm³

 

Slaglengde

152 mm

158 mm

 

Sylinderdiameter

123 mm

131 mm

 

Kompresjon

18:1

18:1

 

Økonomiturtall

1000–1500 o/min

900–1400 o/min

 

Eksosbremseffekt

155 kW (2300 o/min)

175 kW (2300 o/min)

 

Motorbremseffekt*

270 kW (2300 o/min)

340 kW (2300 o/min)

 

Oljefiltre

2 fullstrøms

2 fullstrøms

 

Oljeskiftvolum inkl. filter

35 l

35 l

 

Kjølesystem, totalvolum

22 l

24 l

 

 

   

* Tilvalg

Drivstofforutsetninger

Svovelfritt drivstoff (EN590, maks. 10 ppm svovel). Biodiesel generasjon 2 (EN15940, syntetisk diesel)

 

D11 330 hk (246 kW)

 

  
 

Maks. effekt ved 1700 o/min

330 hk

  
 

Maks. dreiemoment ved 877–1400 o/min

1600 Nm

  
 

D11 380 hk (279 kW)

 

  
 

Maks. effekt ved 1700 o/min

380 hk

  
 

Maks. dreiemoment ved 938–1400 o/min

1800 Nm

  
 

D11 430 hk (317 kW)

   
 

Maks. effekt ved 1700 o/min

430 hk

  
 

Maks. dreiemoment ved 1008–1400 o/min

2050 Nm

  
 

D11 460 hk (338 kW)

 

  
 

Maks. effekt ved 1700 o/min

460 hk

  
 

Maks. dreiemoment ved 1050–1400 o/min

2200 Nm

  
 

D13 420 hk (309 kW)

 

  
 

Maks. effekt ved 1404–1700 o/min

420 hk

  
 

Maks. dreiemoment ved 905–1400 o/min

2100 Nm

  
 

D13 460 hk (338 kW)

   
 

Maks. effekt ved 1404–1700 o/min

460 hk

  
 

Maks. dreiemoment ved 945–1400 o/min

2300 Nm

  
 

D13 500 hk (368 kW)

 

  
 

Maks. effekt ved 1404–1700 o/min

500 hk

  
 

Maks. dreiemoment ved 980–1400 o/min

2500 Nm

  
 

D13 540 hk (397 kW)

 

  
 

Maks. effekt ved 1458–1700 o/min

540 hk

  
 

Maks. dreiemoment ved 1000–1400 o/min

2600 Nm

  
     

I-Shift

Tolvtrinns splitt- og rangegirkasse med automatisk girsystem. I-Shift kan monteres med kompaktretarder, kraftuttak, nødpumpe for servostyring og oljekjøler. Det er også mulig å bestille I-Shift med krypgir, ultralavt krypgir og revers med flere hastigheter.

Spesifikasjoner

Type

Høyeste gir

Dreiemoment (Nm)

Godkjent totalvekt (t)

AT2412

Direkte

2400

44

AT2612

Direkte

2600

100

ATO2612

Overdrive

2600

100

    

Spesifikasjoner for I-Shift Dual Clutch

Type

Høyeste gir

Dreiemoment (Nm)

Godkjent totalvekt (t)

SPO2812

Overdrive

2800

80

    

Powertronic

Helautomatisk power-shift-girkasse med momentomformer og oljekjøler. Skifter gir uten at effekten reduseres. Powertronic kan leveres med fabrikkmontert kraftuttak, integrert retarder og nødpumpe for styreservo.

Type

Høyeste gir

Dreiemoment (Nm)

Godkjent totalvekt (t)

PT2106

Direkte

2100

44

PT2606

Direkte

2600

60

    

Powertronics innebygde kjøreprogrammer

Økonomi

Laget for optimal drivstofføkonomi. Girskift foretas i de mest økonomiske turtallsområdene.

Ytelse

Blir brukt når det er behov for ekstra motoreffekt. Girer oppover og nedover ved høyere motorturtall.

Type

Aksel

Gir

Maks. dreiemoment (Nm)

Maks. aksel-/boggitrykk (t)

Godkjent totalvekt (t)

Enkelreduksjon

RSS1344C/E

Enkelaksel

Hypoid

2600

13

44

RSS1370A/B

Enkelaksel

Hypoid

3800

13

70

RTS2370A

Tandem

Hypoid

3800

23

80

RSS1244B

Enkelaksel

Hypoid

2800

12

44

RTS2310A

Tandem

Hypoid

3800

23

100

RSS1352A

Enkelaksel

Hypoid

2800

13

52

      

Navreduksjon

RSH1365

Enkelaksel

Spiralkjeglehjul

2400

13

65

RSH1370F

Enkelaksel

Koniske spiralskårne

3800

13

70

RTH2610F

Tandem

Koniske spiralskårne

3800

26

100

RTH3210

Tandem

Koniske spiralskårne

3800

32

100

RTH3312

Tandem

Koniske spiralskårne

3800

33

120

RTH3815

Enkelaksel

Koniske spiralskårne

3800

38

150

      

Bakakselutvekslinger

Enkelaksler

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1370A/B

RSH1365

RSH1370F

2.06:1

2.06:1

2.06:1

2.47:1

3.61:1

3.46:1

2.17:1

2.17:1

2.17:1

2.64:1

3.76:1

3.61:1

2.31:1

2.31:1*

2.31:1

2.85:1

4.12:1

3.76:1

2.47:1

2.47:1*

2.47:1

3.08:1

4.55:1

4.12:1

2.64:1

2.47:1*

2.64:1

3.40:1

 

4.55:1

2.85:1

2.85:1*

2.85:1

3.67:1

 

5.41:1

3.08:1

3.08:1*

3.08:1

4.11:1

 

 

3.36:1

3.36:1*

3.36:1

 

 

 

 

3.70:1

 

 

 

 

 

4.11:1

 

 

 

 

 

4.63:1

 

 

 

 

 

5.29:1

 

 

 

 
      

Tandemaksler

RTS2370A

RTS2310A

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

2.43:1

2.06:1

3.33:1

3.33:1

3.61:1

4.14:1

2.57:1

2.17:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.83:1

2.31:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.09:1

2.47:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.40:1

2.64:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 

3.78:1

2.85:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 

4.13:1

3.08:1

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 

4.50:1

3.36:1

5.41:1

5.41:1

 

 

5.14:1

3.70:1

6.18:1

6.18:1

 

 

5.67:1

4.11:1

 

7.21:1

 

 

6.17:1

4.63:1

 

 

 

 

      

 

D11 330 hk

D11 370 hk

D11 410 hk

D11 450 hk

D13 420 hk

D13 460 hk

D13 500 hk

D13 540 hk

Powertronic

PT2106

 

   

PT2606

 

 

 

 

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

ATO2612

I-Shift Dual Clutch

SP02812

 

 

 

 

 

Bakaksler med enkelutveksling

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1356

RTS2370A

RSS1370A/B

RTS2310A

Aksler med navreduksjon

RSH1365

 

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

Drivende foraksel / Fordelingsgirkasse

FAA11/FAA21/V2501TB

         

 

Effekt

Forhold 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1

 
    

*Dreiemoment/effekt både under kjøring og ved stillstand.

Motormontert

PTER-DIN: Bakmontert kraftuttak for direktedrift av hydraulikkpumpe.

PTER1400: Bakmontert kraftuttak med flenskobling for hydraulikkpumpe.

PTER100: Bakmontert kraftuttak med flenskobling for hydraulikkpumpe.

Koblingsavhengige kraftuttak

PTR-F: Flenskobling og varianter med lavt eller høyt turtall.

PTR-FL/FH: Flenskobling og varianter med lavt eller høyt turtall.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Lavt/middels/høyt turtall med DIN-kobling for direkte tilkobling av hydraulikkpumpe.

PTRD-F: Høyt turtall med flenskobling for direktemontert drivaksel.

PTRD-D: Høyt turtall med dobbeldrift. DIN-kobling foran og bak for direkte tilkobling av hydraulikkpumper.

PTRD-D1: Høyt turtall med dobbeldrift. Flenskobling bak og DIN-kobling foran.

PTRD-D2: Høyt turtall med dobbeldrift bak og enkeldrift foran. To flenskoblinger bak og én DIN-kobling foran.

Eksteriør og interiør

Se førehusspesifikasjoner for mål, høyde over bakken og diverse funksjoner.

Volvo FMX leveres med en unik utvendig dekor laget for tøff bruk.

Volvo FMX with basic exterior trim level 

Grunnleggende

Tordengrå grill og dørhåndtak. Lyngrå solskjerm. Frontlykter i krom. Stålstøtfanger lakkert grå.

Volvo FMX er tilgjengelig med fem forskjellige interiørnivåer for å dekke ulike behov.

Volvo FMX with textile trim dynamic, interior trim level 

Tekstiltrekk Dynamic

Tekstilinteriør med moderne fargeskala og slitesterke materialer i ulike nyanser av grått og lilla.

Volvo FMX with vinyl and textile trim robust, interior trim level 

Vinyl- og tekstiltrekk Robust

Slitesterke materialer i vinyl og tekstil med en moderne fargeskala som matcher de ulike delene av interiøret.

Volvo FMX with plush trim progressive, interior trim level 

Plysj Progressive

Dette myke plysjinteriøret med myke tekstiler tilbyr et moderne fargevalg og matcher de ulike delene av interiøret.

Volvo FMX with leather trim robust, interior trim level 

Skinntrekk Robust

Interiør med slitesterke materialer og tofargede skinnseter som matcher de ulike delene av interiøret.

Volvo FMX with leather trim progressive, interior trim level 

Skinntrekk Progressive

Interiør med slitesterke materialer og tofargede skinnseter som matcher de ulike delene av interiøret.

FMX day cab with measurements, viewed from the side 

Kort førerhus

Kort førerhus (FMX-DAY) med et komfortabelt og ergonomisk førermiljø. Innvendig høyde 164 cm: 120 cm over motordekslet.

FMX low day cab with measurements, viewed from the side 

Lavt, kort førerhus

Lavt, kort førerhus (FMX-LDAY) er nødvendig for bruksområder som gruvedrift, kjølehengere, pumper og kraner. Innvendig høyde 148 cm: 104 cm over motordekslet.

FMX sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Langt førerhus

Langt førerhus (FMX-SLP) med komfortabel overnattingsmulighet for én person. Innvendig høyde 164 cm: 120 cm over motordekslet.

FMX low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Lavt, langt førerhus

Det lave, lange førerhuset (FMX-LSLP) med senket tak og førerhusfjæring gir ekstra lasteplass over førerhuset. Innvendig høyde 148 cm: 104 cm over motordekslet.

FMX globetrotter cab with measurements, viewed from the side 

Globetrotter-førerhus

Globetrotter-førerhus (FMX-HSLP) har komfortabel overnattingsmulighet for opptil to personer. Førerhuset har ekstra oppbevaringsplass i høyden. Innvendig høyde 201 cm: 157 cm over motordekslet.

FMX crew cab with measurements, viewed from the side 

Mannskapsførerhus

Mannskapsførerhuset har god plass til flere passasjerer, opptil ni personer. Innvendig høyde er 1590 mm.

Firepunkts førerhusfjæring

Velg mellom spiralfjærer med demping, spiralfjærer foran og luftfjæring bak eller luftfjæring hele veien.

 

Luftinntak

Luftinntak på venstre side, tilgjengelig både i høye og lave versjoner.

 

Farge på førerhus

Velg mellom rundt 650 varianter.

 

Førersete

Velg mellom tre ulike komfortnivåer: Progressive (plysj eller skinn), Dynamic (tekstil) og Robust (vinyl). Setet kan justeres 200 mm forover/bakover og 100 mm vertikalt. Førersetet har som standard nakkestøtte, justerbar og nedfellbar ryggstøtte, justering horisontalt og forover/bakover, justerbar støtte for korsryggen og justerbar setevinkel.

 

Passasjerstol

Velg mellom tre ulike komfortnivåer: Progressive (plysj eller skinn), Dynamic (tekstil) og Robust (vinyl). Alle kan bestilles med valgfrie setetrekk. Passasjerstolene er som standard utstyrt med nakkestøtter.

 

Køyer

Underkøyen måler 70×200 cm. 16 cm madrass med fjærer og unikt komfortnivå. Tre fasthetsgrader: myk, halvfast og fast. Velg mellom to alternativer for overmadrasser: De gir bedre sovekomfort og gjør det lettere å re opp køyen. Comfort-overkøyens dimensjoner er 70×190 cm eller 60×190 cm (alternativ for Globetrotter-førerhuset).

Innvendig oppbevaring

Over frontruten er det plass til to oppbevaringsrom med sjalusidører samt fire ISO-spor, hvorav ett er forbeholdt fartsskriveren (to ISO-spor på lave førerhus). Under køyen i det lange førerhuset og Globetrotter-førerhuset finner du to store oppbevaringsrom som er tilgjengelige fra utsiden, og ett stort oppbevaringsrom (44 l) som er tilgjengelig ved å løfte opp madrassen og lokket. I sovedelen er det to oppbevaringsrom for lesestoff og mindre gjenstander. I dashbordet er det fire åpne oppbevaringsplasser, en liten oppbevaringsboks, et DIN-spor, et «fuglebad» og en flaskeholder. Det korte førerhuset kan utstyres med 60 liters oppbevaringsrom med sjalusidører for hjelmer, matbokser osv.

 

Utvendig lagring

Bak passasjer- og førersetet er det oppbevaringsrom som er tilgjengelige fra utsiden.

 

Takluke

Førerhuset er utstyrt med en takluke som kan åpnes 50 mm. På innsiden er det en perforert solskjerm, som også fungerer som insektnett når luken er åpen. Takluken kan styres manuelt eller elektrisk (tilvalg). En takluke i stål er også tilgjengelig. Den er beregnet på anleggskjøring eller røffe forhold.

 

Ratt

Leveres i to ulike størrelser – 450 mm eller 500 mm i diameter avhengig av lastebilspesifikasjonene. Høyden på rattet kan justeres opptil 90 mm, og vinkelen kan justeres hele 28°. Med tiltfunksjonen (tilvalg) kan rattet justeres vertikalt mellom -5° og +15° for mer komfort for sjåføren. Rattet kan leveres med eller uten kollisjonspute. Brytere og instrumenter som er integrert i rattet, gir trygg og komfortabel betjening av cruisekontrollen, hornet, telefonen og funksjonene på instrumentpanelet og sidepanelet.

 

Klimaanlegg

Det kan velges mellom to ulike klimaanlegg som dekker alle behov:

  • Klimaanlegg med manuell kontroll (MCC).
  • Klimaanlegg med automatisk temperaturkontroll (ECC/ECC2).

Klimaanlegget kan også utvides med parkeringsvarmer for førerhus og motor.

Chassis

Se spesifikasjoner for chassishøyder, maks. forakseltrykk, bakakselfjæring, trekkvogner, chassisfunksjoner og bremser.

Middels

ca. 900 mm

Høy

ca. 1000 mm

Ekstra høy

ca. 1200 mm

XX-høy

ca. 1240 mm

  

 

Luft

Blad

Middels

10/20*

9

Høy

10/20*

10/20*

Ekstra høy

-

10/20*

XX-høy

-

10/20*

 

*Med doble foraksler

FA-LOW

Lav foraksel for middels høyt chassis, akseltrykk opptil 9 tonn.

FA-MED

Middels høy foraksel for middels høyt chassis, akseltrykk opptil 10/20 tonn.

FA-HIGH

Høy foraksel for høyt chassis, akseltrykk opp til 10/20 tonn.

FA-XHIGH

Ekstra høy foraksel for ekstra høyt chassis, akseltrykk opptil 10/20 tonn.

FA-XXHIGH

Drevet foraksel, akseltrykk opptil 10/20 tonn.

Dobbel foraksel – FA-HIGH/FA-XHIGH

Leveres til kombinasjonene 8×2, 8×4 og 10×4, akseltrykk opp til 20 tonn.

  

Type

Aksler

Fjæring

Aksel-/boggitrykk

Reduksjon

Andre aksler

Enkelaksel

RAD-L90

4×2

Parabolske fjærer / flere bladfjærer

13 t

Enkelreduksjon/navreduksjon

 

RAD-GR

4×2

Luft

13 t

Enkelreduksjon/navreduksjon

 

RAD-G2

4×2/4×4

Luft 

13 t

Navreduksjon

 

RAD-G4

4×2

Luft

12 t

Enkelt

 

RAD-L90

4×4

Parabolske fjærer / flere bladfjærer

13 t

Navreduksjon

 

Boggi

RADT-GR

6×2/8×2

Luft

19/20,5/22,5/23 t

Enkelreduksjon/navreduksjon

Løpeaksel (fast/styrt/selvstyrt)

RAPD-GR

6×2

Luft

16/19/22 t

Enkelreduksjon/navreduksjon

Pusheraksel (fast/styrt)

RAPD-G4

6×2

Luft

16 t

Enkelt

Pusheraksel (fast)

RADD-G2

6×4/6×6/8×4/8×6

Luft

21/23/26 t

Enkelreduksjon/navreduksjon

 

RADD-BR

6×4/6×6/8×4/8×6

Parabolske fjærer

20/21 t

Enkelreduksjon/navreduksjon

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolske fjærer / flere bladfjærer

26/32 t

Enkelreduksjon/navreduksjon

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Konvensjonelle bladfjærer

26/32 t

Navreduksjon

 

RADD-GR

6×4/8×4

Luft

17/21/23/26 t

Enkelreduksjon/navreduksjon

 

RAPDT-BR

6×6

Parabolske fjærer

21 t

Navreduksjon

 

RADDT-GR

8×2

Luft

27/30/30,5/31,5/32 t

Enkelreduksjon/navreduksjon

Pusheraksel (styrt), løpeaksel (fast/styrt)

RADD-TR3

6×4/6x6/8x4/8x6

Parabolske fjærer

38 t

Navreduksjon

 

RADDT-GR

8×4/10×4

Luft

27/30,5/32/35 t

Enkelreduksjon/navreduksjon

Pusheraksel (styrt)

RADDT-G2

8×4/10x4/10x6

Luft

27/33/36 t

Enkelreduksjon/navreduksjon

Løpeaksel (styrt)

RADD-TR1

6×6/8×6

Parabolske fjærer / flere bladfjærer

26 t

Navreduksjon

 

      

Midtplasserte, halvt undermonterte og undermonterte trekkbjelker til tilhengere med senteraksel. Trekkbjelkene kan monteres med 25 mm mellomrom.

Drivstofftanker

Aluminiums- eller ståltanker med volum fra 150 til 900 liter. Maksimal drivstoffkapasitet er 1510 liter for en 4×2-trekkvogn. For doble foraksler EU6 drivstofftank i plast mellom forakslene.

AdBlue-tanker
Kapasitet fra 32 til 112 liter. AdBlue-pumpen er integrert i AdBlue-tankmodulen. Plast.

Bremser

Elektronisk styrte bremser (EBS) gir overlegen respons, ytelse og bremsefølelse, samtidig som det gir tilgang til en rekke nyttige funksjoner. EBS er nå tilgjengelig både for skivebremser og trommelbremser av Z-kamtypen (for et utvalg av akselkonfigurasjoner og chassishøyder). Oppgrader bremsesystemet ditt med EBS Medium-pakken eller noen av de andre tilvalgene. EBS er standard på alle spesifikasjoner.

 

EBS Medium

I tillegg til funksjonene i EBS Standard-pakken omfatter EBS Medium følgende ekstrafunksjoner:

 

EBS statuskontroll 

EBS-statusovervåkning via TEA2+, kjøretøyets elektronikksystem og Volvo Tech Tool.

 

Auto Hold

Brems lastebilen ned til full stopp og Auto Hold holder det siste påførte bremsetrykket for å holde lastebilen i posisjon til sjåføren trykker på gasspedalen.

 

Analyse av bremsebeleggslitasje

Advarsel om bremsebelegg – beregner resterende kjørelengde med det nåværende bremsebelegget (kun for skivebremser).

 

Automatisk deaktivering av parkeringsbrems

Parkeringsbremsen deaktiveres når sjåføren tråkker på gasspedalen og det er valgt et gir (kun til I-Shift-girkassen).

Andre tilvalg:

I tillegg til programpakkene kan du velge blant følgende tilvalg:

 

Vogntogbrems

Gjør at sjåføren kan pumpebremse tilhengeren. Bremsen aktiveres dermed automatisk, og risikoen for saksing reduseres til et minimum.

 

Elektronisk stabilitetskontroll (ESC)

Bremsestabilitetssystemet aktiverer bremsene individuelt på hvert hjul, slik at hele vogntogkombinasjonen stabiliseres, og risikoen for at tilhengeren sakser seg, velter eller svinger ut, reduseres. ESC oppfyller kravene til elektronisk kontroll av kjøretøystabilitet, og er tilgjengelig for kjøretøy med to, tre, fire og fem aksler.

 

Nødbremselys

Når sjåføren bråbremser i over 50 km/t, blinker bremselyset med fire blink i sekundet. 

 

Hydraulisk retarder

Girkassemontert kompaktretarder med en maksimal effekt på 440 kW.

Volvo Dynamic Steering

Aktivt styresystem med ekstra dreiemoment. Gir mer styrekraft ved lave hastigheter, reduserer styremotstanden og holder rattet stabilt ved bremsing på underlag med ujevn friksjon. Rattet vender automatisk tilbake til utgangsposisjonen både når lastebilen kjøres i revers og når den kjører fremover. Volvo Dynamic Steering er tilgjengelig for alle akselkombinasjoner, unntatt dem med en foraksel med drift (4×4, 6×6, 8×6 og 10×6). Ytterligere aktive styrefunksjoner som personlige innstillinger og overstyringsveiledning for å gjøre kjøringen enda triveligere og tryggere.

Automatic Traction Control (ATC)

Aktiverer automatisk forakselen med drift ved behov og deaktiverer den når terrenget tillater det, slik at du sparer drivstoff og får bedre manøvreringsevne. ATC fås som standard på alle Volvo FMX-kombinasjoner med en foraksel med drift (4×4, 6×6, 8×6 og 10×6).

Pusheraksler
Tilgjengelig i faste eller aktivt styrte varianter, både for trekkvogner og jevnlastbiler. Akseltrykk: 4,5, 7,5 eller 9 tonn.
 

Løpeaksler

Leveres i flere utgaver: fast med singel- eller tvillinghjul, hydraulisk styrt eller friksjonsstyrt. Akseltrykk: 7,5, 9,5 eller 10 tonn.

Tandemakselløft

Gjør det mulig å koble ut og heve den bakerste drivakselen på tandem-boggien, for dermed å redusere drivstofforbruket og svingradiusen. Når lastebilen er losset, kan sjåføren heise opp akselen ved å trykke på en bryter på instrumentpanelet. Når lastebilen er lastet, senker akselen seg automatisk og aktiveres. Tandemakselløft er tilgjengelig for luftfjæringskombinasjonene 6×4 og 8×4 (med en tandem-boggi) utstyrt med skivebremser.

Datablad

Data – alt du trenger. Last ned databladene i PDF-format for Volvo FMX-serien fra følgende koblinger.

  • FMX Dragbil
  • FMX Jämnlast
FMX Dragbil
FMX Jämnlast

Funksjonene som er avbildet, er kanskje ikke standard eller tilgjengelige for alle utstyrsnivåer og drivlinjealternativer.

Har du spørsmål?

Din lokale Volvo-forhandler vil gi deg svar. Stikk innom, ring oss eller hør om vi kan treffe deg.