– Et trygt kundeforhold for oss å få hjelp når vi trenger det. Uavhengig av dag i uka eller tid på døgnet. Det er superviktig for oss som transportør, sier Per Einar Sand.
Vi treffer den daglige lederen i GS Transport på Volvo Truck Center i Drammen. Her skal han ha en 540 inn på rutinemessig service. Det pleier å gå som smurt.
– Verkstedet her fungerer veldig bra. Når vi kommer med biler på service eller reparasjoner tar de tak i det veldig fort. Vi får timer relativt fort, og når vi leverer bilen går det veldig raskt og ryddig, sier Sand.
Senteret i Drammen har høy kapasitet med over tretti mekanikere, og betjener Drammen-distriktet opp til Hokksund i vest og Asker i øst. Her skrus det på Volvo og Renault-lastebiler, i tillegg til Volvo-busser.
– Vi har åpent 24 timer i døgnet. Nesten, forteller servicemarkedssjef Knut Tøftum.
– Verkstedet er betjent fra 07-22, men så har vi Volvo Action i tillegg, fortsetter han.
Volvo Action Service er for de som trenger nødhjelp. Trenger man umiddelbar assistanse kan en ringe et sentralt nummer til Volvo, så blir man satt i kontakt med det nærmeste verkstedet.
– Da får du hjelp innen kort tid, forklarer servicemarkedssjefen.
GS Transport er ikke innom for nødhjelp denne dagen. Det er en storkunde av Volvo Truck Center i Drammen.
– De har 22 biler hvorav rundt halvparten er Volvo, og de har serviceavtale på alle. De er ofte innom her, og stort sett er det planlagte besøk – det er jo det beste, sier Tøftum og smiler.
Men det er ikke alltid ting er planmessig. En ting er å sørge for at service og vedlikehold følges og utføres. En helt annen ting er alt som kan inntreffe i daglig drift. Da er det ekstra viktig å ha hjelp i nærheten.
– Det vil alltid skje et eller annet med bilene som er i drift, derfor er et verksted som er klart når vi kommer, og når vi trenger det, kanskje noe av det viktigste, sier Sand.