Volvo har gjort grundig vurdering av denne og andre messer som går av stabelen nå i høst. Til grunn ligger nasjonale råd, lokale råd og ikke minst arrangørs evne til å etterleve de anbefalinger og råd som myndighetene til enhver tid gir.
– Vår oppfatning er at Transportmessa vil følge dette til punkt og prikke, og Volvo på sin side vil gjøre det samme. Vi erfarte selv å reise rundt med vår Volvo-karavane i fjor høst, med strenge smitteverntiltak, og hadde ikke ett eneste utbrudd. Dette tror vi er en følge av at vi fulgte myndighetenes råd og veiledning. Dette har vi også gjort i våre anlegg gjennom hele pandemien, uten å ha ett eneste alvorlig, ukontrollert utbrudd av smitte. Derfor stoler vi på myndighetenes råd, fordi vi har erfart at de fungerer.
Ta smitten på alvor – hold meter’n
Området messen skal være på er gedigent, godt over 30 000 kvadratmeter, fordelt over tre hele dager, morgen til kveld. Til sammenligning er det trolig trangere å gå i Oslo sin paradegate, Karl Johan, eller på et av landets mange kjøpesenter på en travel lørdag.
– Vi må og skal ta smitten på alvor. Myndighetene ber oss holde meter’n. Det skal vi gjøre, og vi oppfordrer alle besøkende på messa å gjøre det samme. På vår stand vil vi ha vakter som opprettholder maksimalt antall inne på standen, samt andre nødvendige tiltak for å opprettholde godt smittevern. På denne måten kan vi i transportfamilien møtes, ha det koselig, snakke sammen på tvers av bilmerketilhørighet og nyte fete biler og ulike utstilleres produkter, sier Haugan.
Klare oppfordringer fra Volvo
Volvo oppfordrer alle til å vaske hendene og holde god avstand. Og er du syk, hold deg hjemme og test deg.
– Er du sjåfør; snakk med din arbeidsgiver om de er komfortable med at du er på messen. La oss alle respektere meter’n og vurder egen helsesituasjon opp mot smittefare, og i forhold til om du har fått nødvendig vaksine.
– Vi gleder oss veldig til å treffe dere på Gardermoen, enten du kjører MAN, Renault, Scania, Mercedes, DAF, Iveco, Volvo eller et annet merke. Vi er alle en del av transportfamilien, la oss vise at vi kan stå sammen, opprettholde myndighetenes smittevernråd og nyte fine dager. Selv kommer vi med et knippe fete biler og maskiner, Livet på veien-Larssen og selvfølgelig vil Pitboss være i sentrum – lastebilen som har blitt lagt merke til i hele Norge, og fra Asia i øst til Amerika i vest, avslutter Haugan.
Bjørn Inge Haugan | Direktør salg, kommunikasjon og marked
97 97 79 97 | bjorn-inge.haugan@volvo.com
Preben Wilhelmsen | Markeds- og kommunikasjonssjef
911 85 626 | preben.wilhelmsen@volvo.com
Volvo Trucks leverer komplette transportløsninger for profesjonelle og krevende kunder, og tilbyr et komplett utvalg av middelstunge til tunge lastebiler. Kundestøtten ivaretas av et globalt nettverk av forhandlere med 2200 servicepunkter i omtrent 130 land. Volvo-lastebiler monteres i 12 land over hele verden. I 2023 ble det levert omtrent 145 000 Volvo-lastebiler på verdensbasis. Volvo Trucks er en del av Volvo Group, som er en av verdens ledende produsenter av lastebiler, busser, anleggsmaskiner og motorer til maritimt og industrielt bruk. Volvo Group tilbyr også komplette løsninger innen finansielle tjenester, deler og vedlikehold. Alt Volvo Trucks gjør er basert på kjerneverdiene kvalitet, sikkerhet og miljøhensyn.