Torbjörn Wilson ansatt som administrerende direktør i Volvo Norge

- Torbjörn Wilson har lang erfaring fra bransjen, og vil tilføre viktig kompetanse i tiden framover, sier Magnus Björklund, styreleder i Volvo Norge.
Foto av Torbjörn Wilson

Wilson kommer fra stillingen som rådgiver for CEO i Zeppelin Sverige AB, og før det som administrerende direktør for Pon Equipment Sverige, hvor han hadde totalansvar for Catarpillar i det svenske markedet.

Lang og bred erfaring fra Volvo Trucks

I perioden 1984 til 2016 hadde Wilson en rekke ledende stillinger i ulike markeder for Volvo Trucks, blant annet i Sør-Afrika, Asia, Øst-Europa, Romania og Nederland.

- Jeg gleder meg veldig til å tre inn i denne rollen og bli kjent med mange nye og kompetente medarbeidere, sier Wilson, og ikke minst de mange utfordringene vi står ovenfor. Norge er et konkurranseutsatt marked hvor Volvo Trucks skal kjempe om markedsledertittelen, og vi står foran en spennende oppgave når vi nå skal lansere våre fire nye modeller, for andre gang, i en tid hvor Covid-19 fortsetter setter sitt preg på alt som skjer rundt oss.

Wilson vil tre inn i stillingen fra og med 1. juni 2020, og vil i løpet av sensommeren flytte til Norge.

Bjørn-Inge Haugan
Direktør kommunikasjon, salg og marked
E-post: bjorn-inge.haugan@volvo.com
Tlf: +47 97 97 79 97

Volvo Trucks leverer komplette transportløsninger for profesjonelle og krevende kunder, og tilbyr et komplett utvalg av middelstunge til tunge lastebiler. Kundestøtten ivaretas av et globalt nettverk av forhandlere med 2300 servicepunkter i omtrent 130 land. Volvo-lastebiler monteres i 12 land over hele verden. I 2022 ble det levert omtrent 145 000 Volvo-lastebiler på verdensbasis. Volvo Trucks er en del av Volvo Group, som er en av verdens ledende produsenter av lastebiler, busser, anleggsmaskiner og motorer til maritimt og industrielt bruk. Volvo Group tilbyr også komplette løsninger innen finansielle tjenester, deler og vedlikehold. Alt Volvo Trucks gjør er basert på kjerneverdiene kvalitet, sikkerhet og miljøhensyn.