- Egentlig er jo ikke dette «min Volvo» - men jeg har hatt gleden av å spesifisere og bygge den opp sammen med min gode venn og kollega, Runar Andreassen, som er et petimeter på detaljer. I tillegg har jeg kjørt den det første halvåret den har vært i drift, og blitt glad i den. Men nå har vi ansatt en sjåfør på den, sier Lars-Rune Bang Larsen.
Firmaet leverer tjenester som innsamling og levering av avfall på kommunale anlegg og transport av maskiner og utstyr. Firmaet har også en suge/spylebil, og utfører tankrens. Gassanlegget på kjente Melkøya medfører også en del varierte oppdrag.
De kjører også mye for fiskeindustrien, de flytter utstyr – som mærer – kjettinger – garn etc. Dette gir transport over hele Nord-Norge og enkelte ganger langt sør med den flotte bilen. Bilen går ca 10 000 km i måneden og det første halvåret var Lars-Rune fire ganger i Kristiansund med utstyr. Han er imponert over Volvo Dynafleet som gjør hverdagen mye enklere ved at den holder styr på kjøre- og hviletid.
- Hele Finnmark er vårt primære arbeidsområde, men vi har også oppdrag langt sør, sier de to som er hjernene bak den flotte doningen.
Firmaet har to Volvo – krokbiler – den gamle skulle byttes inn når den nye kom våren 2019 – men arbeidsmengden tilsa at den ble beholdt. I sommer bestilte de en Volvo krokbil til av selger Trond Nordli.
- Firmaet har ikke vært dominert av Volvo for å si det mildt Men Trond har gjort en ryddig jobb med et meget proft tilbud og ikke minst gjennomgang av tilbudet. Han var overbevisende – hadde svar på alt vi lurte på – det hadde ikke konkurrenten, sier Lars-Rune med et smil.
Runar som har en bakgrunn som lakkerer har sans for detaljer og er mannen bak utseende på bilen. Innvendig har de gjort om alt!
- Det må være lov å stusse på en sak. Volvo leverer lastebiler i over 800 lakkvarianter – men velger man å kjøpe en Volvo FH16 – leveres den kun med sort innredning med gule striper – noe vi ikke likte, sier Runar.
- Vi brukte lang tid på å finne ut hvordan vi skulle ha det og måtte se på andre biler, FH16 og letet på nettet etter løsninger. Vi ville ha en spesielt fin bil og da måtte vi bare endre interiøret, sier Runar Andreassen som er meget nøye med detaljer – alt skal være perfekt. Vi har fine formsydde matter, men i daglig bruk – ut og inn – legger sjåføren inn gummimatte – mens han på langtur kan sitte i tøflene på de myke flotte mattene vi har fått levert slutter Runar Andreassen.