|
D16K |
---|---|
Standard for utslipp |
Euro 6 |
Antall sylindre |
6 |
Slagvolum |
16,1 dm³ |
Slaglengde |
165 mm |
Sylinderdiameter |
144 mm |
Kompresjon |
16.0:1 |
Økonomiturtall |
950–1400 o/min |
Eksosbremseffekt |
230 kW (2 200 o/min) |
VEB+ effekt |
470 kW (2 200 o/min) |
VEB+ |
tilvalg |
Oljefiltre |
2 fullstrøms, 1 bypass |
Oljeskiftvolum inkl. filter |
42 l |
Kjølesystem, totalvolum |
48 l |
Svovelfritt drivstoff (EN590, maks. 10 ppm svovel)
Biodiesel generasjon 2 (EN15940, syntetisk diesel)
Opptil 100 000 km eller årlig med VDS4.
|
Effekt |
Forhold |
---|---|---|
EPTT650 |
650 Nm* |
1.26:1 |
EPTT1000 |
1000 Nm* |
1.26:1 |
*Dreiemoment/effekt både under kjøring og når den står stille.
Nettoeffekt i henhold til: EC 582/2011
D16K550 (410 kW) |
|
---|---|
Maks. effekt ved 1380–1700 o/min |
550 hk |
Maks. dreiemoment ved 900–1380 o/min |
2800 Nm |
D16K650 (480 kW) |
|
Maks. effekt ved 1450–1700 o/min |
650 hk |
Maks. dreiemoment ved 950–1 450 o/min |
3 150 Nm |
D16K750 (550 kW) |
|
Maks. effekt ved 1 600–1 800 o/min |
750 hk |
Maks. dreiemoment ved 950–1400 o/min |
3 550 Nm |
Type |
Toppgir |
Dreiemoment (Nm) |
Godkjent totalvekt (tonn) |
---|---|---|---|
AT2812F |
Direkte |
2800 |
60 |
ATO3112F |
Overdrive |
3150 |
100 |
ATO3512F |
Overdrive |
3550 |
100 |
Type |
Aksel |
Gir |
Maks. dreiemoment (Nm) |
Maks. aksel-/boggitrykk (tonn) |
Godkjent totalvekt (tonn) |
---|---|---|---|---|---|
Enkelreduksjon |
|||||
RSS1356 |
Enkelaksel |
Hypoid |
2400/2800 |
13 |
56/44 |
RSS1370A/B |
Enkelaksel |
Hypoid |
13 |
70 |
|
RTS2370A |
Tandem |
Hypoid |
3550 |
23 |
70 |
RTS2310 |
Tandem |
Hypoid |
3550 |
23 |
100 |
Navreduksjon |
|||||
RSH1370F |
Enkelaksel |
Koniske spiralskårne |
3550 |
13 |
70 |
RTH2610F |
Tandem |
Koniske spiralskårne |
3550 |
26 |
100 |
RTH3210 |
Tandem |
Koniske spiralskårne |
3550 |
32 |
100 |
RTH3312 |
Tandem |
Koniske spiralskårne |
3550 |
33 |
120 |
RTH3815 |
Tandem |
Koniske spiralskårne |
3550 |
38 |
150 |
RSS1356 |
RSS1370A/B |
RTS2370A |
RTS2310A |
RSH1370F |
RTH2610F |
RTH3210G |
RTH3312B |
RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.50:1 |
2.06:1 |
2.43:1 |
2.06:1 |
3.46:1 |
3.33:1 |
3.33:1 |
3.61:1 |
4.14:1 |
2.79:1 |
2.17:1 |
2.57:1 |
2.17:1 |
3.61:1 |
3.46:1 |
3.46:1 |
3.76:1 |
4.58:1 |
3.10:1 |
2.47:1 |
2.83:1 |
2.31:1 |
3.76:1 |
3.61:1 |
3.61:1 |
4.12:1 |
5.43:1 |
3.44:1 |
2.47:1 |
3.09:1 |
2.47:1 |
4.12:1 |
3.76:1 |
3.76:1 |
4.55:1 |
7.22:1 |
3.67:1 |
2.64:1 |
3.40:1 |
2.64:1 |
4.55:1 |
3.97:1 |
3.97:1 |
5.41:1 |
|
2.85:1 |
3.78:1 |
2.85:1 |
5.41:1 |
4.12:1 |
4.12:1 |
6.18:1 |
||
3.08:1 |
4.13:1 |
3.08:1 |
4.55:1 |
4.55:1 |
7.21:1 |
|||
3.40:1* |
4.50:1 |
3.36:1 |
5.41:1 |
5.41:1 |
||||
3.67:1* |
5.14:1 |
3.70:1 |
6.18:1 |
6.18:1 |
||||
4.11:1* |
5.67:1 |
4.11:1 |
7.21:1 |
|||||
6.17:1 |
4.63:1 |
*RSS1370B
PTER-DIN: Bakmontert kraftuttak for direktedrift av hydraulikkpumpe.
PTER1400: Bakmontert kraftuttak med flenskobling for hydraulikkpumpe.
PTER-100: Bakmontert kraftuttak med flenskobling for hydraulikkpumpe.
PTR-F: Flenskobling og varianter med lavt eller høyt turtall.
PTR-FL/FH: Flenskobling og varianter med lavt eller høyt turtall.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Lavt/middels/høyt turtall med DIN-kobling for direkte tilkobling av hydraulikkpumpe.
PTRD-F: Høyt turtall med flenskobling for direktemontert drivaksel.
PTRD-D: Høyt turtall med dobbeldrift. DIN-kobling foran og bak for direkte tilkobling av hydraulikkpumper.
PTRD-D1: Høyt turtall med dobbeldrift. Flenskobling bak og DIN-kobling foran.
PTRD-D2: Høyt turtall med dobbeldrift bak og enkeldrift foran. To flenskoblinger bak og én DIN-kobling foran.