Se videoen og finn ut mer om telematikknettporten

Nøkkelen er Telematics Gateway

La verkstedet få holde øye med tilstanden til lastebilen din – på avstand

Smartere serviceplanlegging

Med Volvo Gold-kontrakten går ikke service utover driftstiden. Via Telematics Gateway får verkstedet tilgang til motordata, kjørelengde, drivstofforbruk og status til viktige deler mens du er underveis. Det betyr at du ikke blir innkalt til service før lastebilen din virkelig trenger det. Du blir også varslet om et problem før lastebilen stanser, og når du ankommer verkstedet, har de alt klart for deg. Med andre ord kaster du ikke bort verken tid eller penger.

Online tjenester: Ekstern tilgang til mekanikere

Rutinemessig vedlikehold, fra hvor som helst

Det finnes vedlikehold du ikke trenger å få ordnet på et verksted. Med Online tjenester kan en mekaniker få fjerntilgang til lastebilen din og kalibrere visningen av drivstofforbruket, størrelsen på drivstofftanken (hvis du har montert ekstra tanker) og din angitte fartsgrense. Det er til og med mulig å aktivere lastindikatoren uten å være til stede. Bare stopp opp langs veien noen minutter og la den virtuelle mekanikeren ta seg av det.

Ett trykk på VAS-knappen, så får du direkte kontakt med havariassistansetjenesten

Enestående havariassistanse

Volvo Gold-kontrakten omfatter Volvo Action Service On Call. Bare trykk på VAS-knappen på dashbordet, og så kobles du til en operatør som snakker ditt språk. Operatøren finner ut av den nøyaktige posisjonen og har tilgang til lastebilens feilkoder. Et servicekjøretøy vil være på vei så snart som mulig – med en kvalifisert mekaniker og riktige verktøy og deler for jobben. Ingen bortkastet tid. Ingen bortkastede ressurser.

Dette gjør Volvo Action Service til noe helt spesielt
Finn nærmeste forhandler

Ut på veien. Og bli værende der

Besøk din lokale Volvo Trucks-forhandler og finn ut hvordan du kan få 100 % driftstid.

Finn nærmeste forhandler