Tandem akselløft
Mer drivstoffeffektiv. Bedre veigrep. Og en mindre svingradius. Tandem akselløft brukes til å deaktivere og heise opp én av drivakslene. Dermed får du veigrep og lastekapasitet til en firehjulsdrevet lastebil og manøvrerbarheten og effektiviteten til en tohjulsdrevet lastebil.

Optimal kjøremodus
Tandem akselløft er perfekt for deg som kjører med tung last i én retning, og tom på hjemveien. Når lastebilen er losset, trykker du på en knapp på dashbordet for å koble fra og løfte drivakselen. Så snart du laster lastebilen, senkes drivakselen automatisk og kobles til på nytt, slik at du får maksimal trekkraft og manøvrerbarhet. Hele prosessen tar bare 15 sekunder, så du kaster ikke bort dyrebar tid.

Spar opptil 4 % drivstoff
Drivaksler skaper friksjon og rullemotstand – som øker mengden av drivstoff du må bruke. Ved å koble fra og heise opp akselen når du ikke trenger den, kan du redusere drivstofforbruket med opptil 4 % på tilbaketuren med løftet aksel. Det gir også et tydelig utslag på bunnlinjen din.

Enklere å manøvrere
Når akslene er heist opp, oppfører lastebilen seg som en 4x2 eller en 6x2. Det gir bedre svingradius og betydelig bedre manøvreringsevne. For eksempel kan en 6×4 med en akselavstand på 4,6 meter redusere svingradiusen med mer enn én meter.

Behold veigrepet
Trenger du bedre veigrep? Hvis akseltrykkgrensene tillater det, er det bare å trykke på en knapp på instrumentbordet, og du kan flytte vekten til én drivaksel.